Ourania Georgoutsakou, az Airlines for Europe (A4E) ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a szaporodó incidensek "fel kellene gyorsítsák" azon protokollok bevezetését, amelyek minimalizálják a zavarokat a "túlterhelt és széttagolt európai légterben".

A drónok által érintett repülőterek listája:

Deurne repülőtér (Belgium, 2025. november 1.) – Lehetséges drónészlelést jelentettek a repülőtér közvetlen közelében.

Koppenhágai repülőtér (Dánia, 2025. szeptember 22.) – Közel négy órára zárták le drónészlelések miatt, járatok átirányítását és törlését okozva.

Oslói repülőtér (Norvégia, 2025. szeptember 22.) – A légtér körülbelül három órára zárult le egy drónészlelést követően.

Aalborgi repülőtér (Dánia, 2025. szeptember 24-25.) – Ideiglenesen lezárták, miután ismételten észleltek drónokat a légtérben.

Müncheni repülőtér (Németország, 2025. október 2.) – Több drónészlelés miatt egy éjszakára felfüggesztették a repülési műveleteket, törölt és átirányított járatokat eredményezve.

Alicante–Elche Miguel Hernández repülőtér (Spanyolország, 2025. október 27.) – A kifutópálya közelében történt drónészlelés miatt közel két órára felfüggesztették a működést.

Troels Lund Poulsen dán védelmi miniszter egy sajtótájékoztatón kijelentette: "Nem lehet kétség afelől, hogy minden egy professzionális szereplő munkájára utal, amikor ilyen szisztematikus műveletről beszélünk ennyi helyszínen gyakorlatilag egyidejűleg. Ezt én hibrid támadásnak nevezném, különböző típusú drónok használatával."

Theo Francken belga védelmi miniszter vasárnap hozzátette: "Kémkedni jönnek, hogy lássák, hol vannak az F-16-osok, hol van a lőszer, és más rendkívül stratégiai információk."

A szakértők szerint ez egy idővel folytatott fegyverkezési verseny, mivel a technológia folyamatosan fejlődik.