Jelentősen csökkentették a szén-dioxid kibocsátást a prágai reptéren a trolibusz alkalmazásával
A prágai repülőtér igazgatóságának elnöke, Jiří Pos a prágai Václav Havel repülőtérhez vezető trolibusz-csatlakozást két okból is jó irányba tett lépésnek tartja. „Ez egyrészt mindenképpen kényelmesebb közlekedés az utasok és az alkalmazottak számára egyaránt, ugyanakkor illeszkedik az ESG-stratégiába, amelynek célja a szén-dioxid-kibocsátás és a zaj csökkentése a repülőtéren és környékén. A metropolisz központjából a repülőtérre és visszafelé történő közlekedés végső optimális megoldása egy vasúti kapcsolat megvalósítása lesz, melynek kiépítése egyes szakaszokon már elkezdődött."-nyilatkozta a szakember.
180 férőhelyes trolibuszok könnyítik meg a kijutást a prágai repülőtérre
A Škoda Electric, a Solaris Bus & Coach és a Solaris Czech szövetsége összesen húsz nagy kapacitású Škoda-Solaris 24 méteres háromcellás akkumulátoros trolibuszt szállított a Közlekedési Vállalatnak. A 24,7 méter hosszú trolibuszok öt ajtót kínálnak az utasoknak a fel- és leszálláshoz, és 180 férőhelyesek (54 ülőhely). A járművek légkondicionálóval, négy információs LED-panellel és speciális csomagszállítási lehetőségekkel rendelkeznek.
Kép és szöveg forrás: prg.aero