A vállalat előrejelzése szerint 2024-ben megközelítőleg 400 millió eurós árbevételt fog elérni, de a cél az, hogy újabb projektekkel és meglévő szolgáltatások bővítésével 2030-ra ezt az összeget jelentősen tovább növelje.
„Amennyiben az összes jelenlegi projektünket sikeresen teljesítjük, és új fejlesztéseket is végrehajtunk, 2030-ra elérhetjük az 1 milliárd eurós forgalmat a repülőgép-karbantartási szolgáltatások területén" – nyilatkozta Zilvinas Lapinskas, az FL Technics vezérigazgatója. „Ez a cél lehetőséget teremt arra, hogy a szektor vezető szolgáltatójává váljunk.”
Lapinskas szerint a vállalat éves 10-15%-os növekedést ért el, messze felülmúlva a globális MRO-szektor (Maintenance, Repair, Overhaul) 2-3%-os átlagos növekedési ütemét. Az FL Technics jelenleg mintegy 2500 fős nemzetközi munkaerőt foglalkoztat, és nagy hangsúlyt fektet a hatékonyság növelésére.
Nemzetközi bővítés: új hangárok és karbantartó központok
Az FL Technics ügyfelei között olyan ismert légitársaságok szerepelnek, mint a Wizz Air, a Norwegian, a Lufthansa, a TUI, az AirAsia Indonesia, a Lion Air és a Thai Vietjet Ázsia-Csendes-óceánon és Európában. Észak-Amerikában a vállalat többek között a Delta Air Lines, az American Airlines és a kanadai Flair számára biztosít karbantartási szolgáltatásokat.
A növekedési célok elérésének érdekében a vállalat globális karbantartási hálózatát tervezi bővíteni a következő években, új hangárok és karbantartó létesítmények építésével több régióban. Az indonéziai Jakartában, ahol 2016 óta működik, 2026-ig új hangárokat terveznek megnyitni. Bali szigetén, a Denpasari repülőtéren egy új hangár építése is folyamatban van, amely végül hat helyet fog biztosítani a repülőgépek számára.
Lapinskas elmondása szerint a vállalat a Fülöp-szigeteken, Manilában is tervez egy CAMO (Continued Airworthiness Management Organization) szolgáltatási központot létrehozni. A manilai központ 200 alkalmazottat foglalkoztat majd, és 14 légitársaság repülőgépeinek műszaki kezeléséért felel.
Bővítés a karibi térségben és Latin-Amerikában
Az FL Technics a karibi térségben, Punta Canában is bővít egy hangárral, amely az amerikai kontinens szűk törzsű repülőgépeinek karbantartására specializálódik. A Punta Cana létesítmény kezdetben öt állással fog működni, később pedig tizenkettőre bővül, és várhatóan 2025-ben fejezik be a munkálatokat.
A cég Latin-Amerikai jelenlétét szintén erősíti, komoly beruházásokkal bővítve a punta canai kapacitásokat. Ehhez légijárművek törzsére, hajtóműveire, segédenergiarendszereire és futóműveire is kiterjedő fejlesztéseket terveznek, amelyek szétszerelésre és javításra egyaránt alkalmasak lesznek.
Európai bővítés és új karbantartó központok
Lapinskas hozzátette, hogy az FL Technics európai jelenlétét is bővíti. Idén bejelentették, hogy 2024 végére új kerék- és fékjavító műhelyt nyitnak az olaszországi Milánó-Bergamo repülőtéren. Ez a bővítés tovább növeli a cég európai hálózatát, amely jelenleg litvániai karbantartó bázisokat foglal magába Vilniusban és Kaunasban.
Az FL Technics az Egyesült Királyságban is jelen van, a londoni Stansted repülőtéren és a skót Glasgow Prestwick repülőtéren. Ezen kívül 2022 óta Hannoverben, Németországban, valamint Vilniusban és Budapesten is üzemeltet kerék- és fékjavító központokat.
A cég átfogó bővítési stratégiája és a globális hálózat kiépítése révén az FL Technics arra törekszik, hogy a repülőgép-karbantartási szolgáltatások vezető szolgáltatójává váljon, és elérje ambiciózus célkitűzését: az 1 milliárd eurós éves forgalmat 2030-ra.
Forrás: aviationweek.com