Az életciklusuk végén járó repülőgépek alkatrész-újrahasznosítására specializálódott brit AerFin két jelentős megállapodást kötött, amelyek azt jelzik, hogy a vállalat jelenléte erősödik az Ázsia-Csendes-óceáni térségben.

Először is, a brit székhelyű cég a múlt héten, az MRO Europe rendezvényen bejelentette, hogy belépett a japán motorbefektetési piacra egy CFM International CFM56-7B típusú, Boeing 737NG családba tartozó repülőgép hajtómű értékesítésével. Ez az első ilyen jellegű üzlet a meg nem nevezett japán befektető számára, és a jövőben további üzleti lehetőségeket jelenthet az AerFin számára Japánban.

Az AerFin október 23-án közölte az ügylet hírét, és elmondta, hogy a tranzakció pénzügyi tanácsadói és közvetítői feladatait a BeYoke Capital végezte, amely a repülőgépek strukturált finanszírozására szakosodott, és összekapcsolja a finanszírozási igényekkel rendelkező szervezeteket japán befektetőkkel. Simon Goodson, az AerFin vezérigazgatója szerint Japán „kulcsfontosságú piacot” jelent a karbantartás, javítás és felújítás (MRO) számára.

A múlt hét másik fontos bejelentése az volt, hogy az AerFin hat darab Pratt & Whitney PW4000 hajtóművel szerelt Airbus A330-200 repülőgépet vásárolt alkatrészek kereskedelmi céljára. A vállalat közölte, hogy a repülőgépek egy Ázsia-Csendes-óceáni légitársaság flottájából származnak, és további készletekkel egészítik ki az AerFin A330-alkatrészállományát. Emellett az A320 típushoz kapcsolódó anyagbázist is bővítik, így használt, de jó állapotú alkatrészeket biztosítanak az A330-as típusú gépeket üzemeltető ügyfeleiknek.

Az ügylet egybeesett az AerFin hivatalos szingapúri irodanyitásával, amely szeptemberben kezdte meg működését. Ez az új szingapúri iroda a vállalat dublini, miami és walesi irodahálózatához csatlakozik, ahol Newportban decemberben egy új globális központot is megnyitnak.

Forrás: aviationweek.com