Bár az Európai Unióból való brit kilépés, a Brexit 2021-ben hivatalosan befejeződött, a londoni Heathrow repülőtér (LHR) még mindig Európa legforgalmasabb repülőtere, mint a transzatlanti és kontinentális járatok fő csomópontja.
A 2024-ben a londoni Heathrow-n áthaladó 83,9 millió utas új rekordot jelentett, és a repülőtér továbbra is küzd azzal, hogy megfeleljen a növekvő utasforgalom infrastrukturális igényeinek.
A forgalom áramlásának kezelésére irányuló intézkedések részeként a londoni Heathrow most 6 fontról 7 fontra (körülbelül 8 dollárról 9,30 dollárra) emeli az utasok lerakásáért fizetendő díjat, miközben szigorúbban ellenőrzi a 10 perces lerakási időkorlát betartását.
"A torlódás enyhítése és a forgalom javítása" érdekében hozott intézkedésekről van szó, állítja a londoni Heathrow. "A jövőbeli terminál lerakási díjak árképzését évente felülvizsgáljuk a parkolási díjak mellett, és szükség esetén további konzultációkat tartunk" - írta a Heathrow Airport Limited egy december 1-jei jelentésben.
A változás 2026 első napján lép életbe, és mindazokat érinti, akik a repülőtér négy utasterminálján autóval érkeznek anélkül, hogy hosszabb időre parkolnának. Azokat, akik túllépik a 10 perces időkorlátot, 40 fontos bírsággal sújtják, amely 80 fontra emelkedhet, ha nem fizetik be 14 napon belül.
Azok számára, akik nem fizetik be a 7 fontos díjat online a repülőtérre érkezéstől számított 24 órán belül, szintén 40 fontos bírságot küldenek a jármű nyilvántartási címére. Bár ezek a bírságok már korábban is léteztek, a londoni Heathrow által közzétett dokumentum szigorúbb végrehajtást ígér.
Az utasok nem elégedettek: "Szinte semmi indoka nincs ennek" - jelentette ki Clive Wratten, a British Business Travel Association vezetője. "Heathrow döntése, hogy a terminál lerakási díját 7 fontra emeli és szigorú 10 perces határidőt vezet be, újabb példája a növekvő repülőtéri díjaknak, amelyek azokat az embereket sújtják, akik gazdaságunkat működtetik. Az üzleti utasokat már abban a pillanatban büntetik, amikor megérkeznek a repülőtérre."
Hasonló felháborodás tört ki 2023-ban, amikor Új-Zéland Déli-szigetén található Dunedin repülőtér kampányt indított, amelyben azt kérte a sofőröktől, hogy a "maximális ölelési idő három perc" legyen. Bár a szándék az volt, hogy könnyed módon emlékeztesse a sofőröket a lerakási terület szabadon tartására, sokan úgy értelmezték, hogy a repülőtér ellenőrzi az emberek érzelmeit, ami azonnal vírusszerűen terjedt az interneten.






