Az egyesülés jóváhagyásának feltételei
Az Európai Bizottság egy évig tartó vizsgálatot követően feltételekkel hagyta jóvá a Korean Air és az Asiana Airlines egyesülését. A jóváhagyás legfontosabb feltétele, hogy az egyesülésnek nem lehet része az Asiana Cargo áruszállító légitársaság, amelyet értékesíteni kell egy olyan vevőnek, aki tovább üzemelteti, beleértve annak repülőgépeit, résidőit, repülési jogait és meglévő szerződéseit.
Emellett a légitársaságnak át kell adnia egyes repülési jogokat a dél-koreai diszkont légitársaság, a T'Way számára. Az Európai Bizottság különösen a Szöul és Párizs, Frankfurt, Róma, illetve Barcelona közötti összeköttetéseket vizsgálta a piaci verseny szempontjából, mivel a két egyesülő légitársaság messze a legnagyobb piaci részesedéssel bír ezeken az útvonalakon.
Az egyesülés hatásai
Az egyesülés jelentős hatással lesz a légiközlekedési piacra, különösen az ázsiai és európai útvonalakon. Az Asiana Cargo eladása és a repülési jogok átadása lehetővé teszi a versenytársak számára, hogy belépjenek ezekre a piacokra, és növeljék a versenyt. Ez várhatóan javítja a szolgáltatások minőségét és csökkenti az árakat az utasok számára.
A Korean Air és az Asiana Airlines egyesülése révén a két légitársaság egyesített flottája és hálózata jelentős előnyöket kínál majd az utasoknak. Az egyesült légitársaság nagyobb kapacitással és több útvonallal rendelkezik majd, ami növeli a járatok gyakoriságát és a csatlakozási lehetőségeket.
Nemzetközi jóváhagyások
Az Európai Bizottság jóváhagyása mellett a japán versenyhatóság is engedélyezte az egyesülést, miután a légitársaságok lemondtak reptéri résidőkről és megváltak az Asiana Cargo üzletágától. Az egyesülés véglegesítéséhez már csak az USA jóváhagyása szükséges, amely várhatóan a következő hetekben érkezik meg.