Felszállás Budapestről – 0. perc

A gép a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről emelkedik a magasba. Már a felszállás után néhány perccel, ha a gép déli vagy délnyugati irányba fordul, jól látható a budai hegyvidék, a Gellért-hegy, a Citadella és a Dunán átívelő hidak, a Lánchíd, az Erzsébet híd, a Margit híd. A repülőgép elhagyja a fővárost, és fokozatosan emelkedik utazómagasságra, nagyjából 10–12 ezer méterre.

Velencei-tó és a Balaton – 10–15. perc

A gép irányt vesz délnyugat felé, és nagyjából 10 perc után a Velencei-tó csillan meg a napfényben. Nem sokkal később, ha szerencsénk van és a pilóta ezt az útvonalat követi, feltűnik Magyarország ékköve, a Balaton. A tó hatalmas vízfelülete szinte lehetetlen, hogy elkerülje a tekintetünket, különösen nyáron, amikor a víz türkizkék és a partok forgalmasak.

A Balaton mögött a Bakony és a Keszthelyi-hegység vonulatai emelkednek, a távolban a Tapolcai-medence tanúhegyei: a Badacsony, a Szent György-hegy és a Gulács is kivehetők.

Átlépés Szlovéniába – 20–25. perc

Ahogy elhagyjuk a Balatont, a gép belép Szlovénia légterébe. A táj egyre hegyesebbé válik, megjelennek az Alpok előhegyei. Lent kanyargó folyók, sűrű erdők és apró falvak mozaikja látható.

Ha az útvonal Ljubljanán keresztül vezet, a 25. perc környékén feltűnhet a szlovén főváros, egy zöldellő völgyben fekvő, alacsony házas város, melyet a Ljubljanica folyó szel át.

Az Alpok látványa – 30–45. perc

Az út legimpozánsabb szakaszához érkezünk: a Júliai- és a Karni-Alpok hatalmas tömbjei tárulnak elénk. A Triglav (2864 m), Szlovénia legmagasabb csúcsa, gyakran havas tetejével kiemelkedik a többi közül. A havas hegygerincek, gleccserek és zöld völgyek látványa lélegzetelállító, tiszta időben akár több száz kilométerre is elláthatunk. A repülő ilyenkor rendszerint 11 000 méter körül repül, ami kiváló rálátást biztosít.

A 40. perc környékén elérjük az olasz határt, és fokozatosan ereszkedni kezdünk Észak-Olaszország fölé.

Észak-Olaszország: Udine, Velence és a Pó-síkság – 45–55. perc

Ahogy az Alpok lejtői véget érnek, a síkság váltja őket: a Pó-folyó termékeny vidéke terül el alattunk. A 45. perc körül feltűnhet Udine, majd ha az útvonal kissé keleties, a Lagúnák városa, Velence is megcsillanhat. A szigetek, a csatornák és a hidak légi felvétele különleges élmény.

Ezt követően elhaladunk Padova, Ferrara vagy Bologna felett, a pontos útvonal függ a légi forgalomtól és az időjárási körülményektől.

Az Appenninek átszelése – 55–65. perc

Az észak-olasz síkságról a gép átkel az Appennineken, a hosszú hegyvonulat gerince Olaszország gerinceként húzódik északról dél felé. Ezen a szakaszon általában enyhe turbulencia is előfordulhat, de a látvány mindezt kárpótolja: mély völgyek, meredek gerincek és zöld dombvidékek váltják egymást.

Közeledés Rómához – 70–80. perc

Már Toszkánán túl járunk, közeledve Lazio régiójához. Ha szerencsénk van, balra feltűnhet Orvieto, a hegytetőn fekvő középkori város, majd a Tiberis kanyarulatai. Délről megpillanthatjuk a Bracciano-tavat, majd a római külvárosok ipari zónái után előbukkan a "város az örökkévalóságnak": Róma.

Ha az idő engedi, láthatjuk a Tiberist átszelő hidakat, a Szent Péter-bazilika kupoláját, a Colosseum ovális árnyékát vagy a Vatikánt.

Leszállás – 85–95. perc

A gép Róma Fiumicino repülőterére ereszkedik. Az utolsó pár percben a Földközi-tenger villan fel az ablakban, és a gép végül földet ér – egy élményekkel teli légi utazás végén.